Rekonstrukce podlahových krytin

Během prázdnin probíhá výměna podlahových krytin v naší mateřské škole. Navazujeme na již vyměněné dlaždice na chodbě, schodech, WC a šatně.Tato výměna proběhla během coronavirových "prázdnin".  Tentokrát jsme se pustili do výměny podlahových krytin  v jídelně a třídě. Po vystěhování všech věcí a skříní byl odstraněn starý koberec a lino, bylo strháno staré dřevěbé obložení zdí. Byl odkryt původní podklad a odstraněn. Nyní nás čeká srovnání povrchu a výběr nového koberce a lina. Držte nám palce a už se můžeme těšíme na novou školku, ve které nám všem bude dobře. V galerii se můžete podívat na fotky z probíhající rekonstrukce.

Bc. Kamila Gucko

Jak zvítězit nad drakem Koronem

Po dlouhé době jsme se vrátili do školky. Seznámili jsme se s hygienickými opatřeními a novými pravidly, které budeme ve školce dodržovat a kterými budeme bojovat, právě proti drakovi Koronovi. Společně jsme trávili co nejvíce času venku, na čerstvém vzduchu. Nezapomněli jsme ani na nebezpečí, která nás mohou v létě potkat – klíště, utopení, bodnutí včely či vosy, neznámí lidé. Den dětí jsme oslavili na skákacím hradu. Dokončili jsme disciplíny z projektu Cvičíme se zvířátky a zopakovali jsme si formou her vše, co jsme se naučili během roku. Společně jsme se rozloučili s předškoláky a paní učitelkou Milenkou. Také jsme vyklidili celou školku, protože nás v létě čeká výměna podlahových krytin  a také budeme malovat.

Na závěr bych chtěla poděkovat panu řediteli, vedení obce, kolegyním z ostatních obecních školek a školy -  za báječnou spolupráci v letošním školním roce.

Velký dík patří mým spolupracovnicím z naší školky, za dobře odvedenou práci a nasazení 

  • Mileně Fuchsová
  • Šárce Sedlákové
  • Janě Bláhové

Všem přeji pohodové léto

Bc. Kamila Gucko - vedoucí učitelka MŠ Litvínovice 49 - jak my říkáme Zelený domeček

 

Jak na nudu v domácí karanténě

Milé maminky, tatínkové, babičky, dědečkové, milé děti. Pojďme společně prozkoumat místo, kde jsem se narodili, místo, kde jsem doma. Co to je doma? To je přece tam, kde se cítíme dobře a kde jsou lidé, které máme rádi. Vyprávějte dětem o svém dětství, můžete si třeba prohlédnout stará rodinná alba. Uvidíte, že děti se o vše budou velmi zajímat. Můžete si také vyjasnit rozdíly mezi městem a vesnicí. Jaký je rozdíl mezi životem v městě a na vesnici. Připravili jsem vám pár námětů, jak s tímto tématem s dětmi pracovat                        

 

Město x vesnice

na základě odlišností dětem přibližujeme rozdílnost vesnice a města. Povídejte si s dětmi o rozdílech, odlišnostech např:

  • ve městě žije více lidí
  • město je daleko větší-více domů, aut, obchodů,…
  • ve městě více MŠ, ZŠ, obchodů, doktorů
  • ve městě jezdí MHD, vlak, autobusy, trolejbusy
  • hluk x klid
  • více aut x méně aut
  • paneláky x rodinné domy
  • ve městě jsou semafory
  • na vesnici jezdí traktory, více přírody (les, pole)
  • na vesnici je hospodářství (lidé chovají slepice, králíky,…)
  • vesnice: obchody-brzo se zavírá, pár autobusů za den

Poznej správné/chybné výroky

Co budeme potřebovat: smajlíci (zelený usměvavý, červený zamračený)

Dejte svému dítěti do každé ruky smajlíka (zeleného a červeného), pokud je tvrzení správné, děti ukážou zeleného smajlíka, pokud je chybné, ukážou červeného

příklady tvrzení:

  • České Budějovice je město.
  • Na vesnici jezdí mnoho aut
  • Na vesnici jsou semafory atd.

Hledání měst a vesnic v knihách

Co budeme potřebovat: knihy (encyklopedie, pohádky,…), časopisy

Děti si vezmou libovolnou publikaci a hledají různé domy, stavení. Na základě rysů, jež jsme si řekli, by mělo dítě identifikovat, zda se jedná o město, či vesnici a říci na základě obr. proč si tak myslí

Kreslení podle diktátu

Co budeme potřebovat: obyčejný papír, tužky, pastelky

Touto hrou si s dětmi procvičíme poznatky o prostorových vztazích a barvách

  • Nakresli domeček, za domečkem kopec, na kopci stojí holčička a má červenou sukýnku. Vedle domečku je hnědý plot. Domeček má 3 okna. Střecha je oranžová.

Pohybová hra - Stromeček, domeček, hříbeček, stoleček

hru tvoří základní 4 povely: domeček, stromeček, hříbeček

  • stromeček (stoj, uděláme pomocí rukou větve)
  • domeček (stoj, stříška nad hlavou)
  • hříbeček (dřep)
  • stoleček (stoj, dlaň položíme na druhou ruku a vytvoříme vodorovnou plochu)

Dospělý vyslovuje slova, různě je kombinuje, může i několikrát říct stejné slovo

důležité je si zapamatovat pohyb k danému slovu, začínáme se třemi slovy, poté můžeme přidat 4. slovo - stoleček

Výtvarné tvoření - Naše město

Co budeme potřebovat: různé stavebnice (dřevěné, molitanové, pěnové, plastové), PET víčka, autíčka,…

cílem této aktivity je vytvořit na celé hrací ploše město ČB, nebo vesnici Litvínovice, dítě si vytvoří ze stavebnic dům, ve kterém by chtělo bydlet, následně se domy propojí cestičkami pomocí stejně barevných PET víček nebo jiných materiálů, které vedou k jejich kamarádům, a vznikne tak společné město

na cesty můžeme umístit auta, panáčky, okolo domů postavit stromy,…

Výtvarné tvoření - Domečky

Co budeme potřebovat: Papír, barvy – vodovky, tempery

Pomozte dětem složit domeček z papíru.  Děti si domeček vybarví. Na samostatný papír namalujeme členy rodiny, vystřihneme je a nalepíme do domečku. Kdo je šikovný, může je nakreslit do domečku rovnou.

Přejeme vám hodně zábavy při společné práci s dětmi. Doufáme, že se již brzy uvidíme ve školce. Moc nám chybíte. Držte se a opatrujte se

paní učitelky Kamila a Milena

Táta včera navenku, našel první sněženku

Typickým symbolem blížícího se jara jsou sněženky, bledule, petrklíče, čimeřice. Povídali jsme si o nich a také o ročních obdobích a jejich typických znacích. Vyrobili jsme si jarní kytičky, hledali jsme je na zahrádkách v okolí školky. Navštívili jsme  divadelní představení, pracovali jsme s tablety. Na jaře se také narodí plno mláďat, společně jsme si je pojmenovali a něco si o nich pověděli. Děkujeme rodičům Panclovým za umožnění prohlídky králíkárny s živými králíčky a za výklad o chovu králíků.  Kytičky a mláďata jsme počítali, řadili, třídili a zpívali o nich. Hráli jsme plno jarních her. Také jsme byli v knihovně v Šindlových Dvorech, kam pravidelně docházíme. Navštívili jsme výstavu v Domě umění s edukačním programem pro mateřské školy. Dočetli jsme knihu Ronja dcera loupežníka a v kině Obecního úřadu jsme shlédli její filmovou verzi, za což děkujeme panu Královi, který nám toto umožnil. Společně s dětmi jsme porovnávali rozdíly mezi knihou a filmem.

Další plány nám zhatila coronavirová epidemie – jako například návštěva první třídy, divadelní představení…. V současné době je naše mateřská škola do odvolání uzavřena,

Vedoucí učitelka Bc. Kamila Gucko

Bacil a já, Masopust ve školce

V únoru jsme pracovali s dvěma tématickými celky - Bacil a já a Masopust.

Bacil a já

V tomto tématu jsme si povídali o lidském těle, zaměřili jsme se na jeho ochranu před nemocemi (rýmou, nachlazením), řekli jsme si, jak jim předcházet (otužování, zdravá strava, sportování). Připomněli jsme si také péči o zuby. Naučili jsme se novou písničku a krátké říkadlo s pohybem. Proměnili jsme se v doktory a plyšáci v pacienty. Kdyby někdo pochyboval o našich schopnostech, tak jsme je všechny vyléčili.

Masopust

V tomto tématickém celku jsme se s dětmi seznámili s další tradicí, a to s masopustem. Zazpívali jsme si masopustní písničky, rozvíjeli jsme zručnost, tvořivost i fantazii při zdobení masek. Společně jsme si vyzdobili celou třídu. Vyrobili jsme koláče, jitrnice a jelítka. Ve školce jsme uspořádali karnevalový rej. Školka se změnila v ráj tajemných bytostí a pohádkových hrdinů. V maskách jsme tancovali a zasoutěžili. Také jsme si uspořádali masopustní hostinu, ochutnávali jsme dobrota a masopustní koblihy.

Únor utekl jak voda a byl prima.

vedoucí učitelka Bc. Kamila Gucko