Zima, zima, zimička

V prvním únorovém týdnu jsme se zaměřili na zimu. 

Cvičili jsme, hráli jsme velkou koulovačku v družstvech, naučili jsem se hru Bum, bum ratata, skládali jsme úkoly- přižazovali určené obrázky k sobě, hledali posloupnosti, na daný signál při hudbě jsme našli své zimní oblečení a oblékli si ho. Vystříhali a přilepili jsme na papír domeček a pak ho kouzlem "zasněžili", což bylo velké překvapení. Procházeli jsme bludištěm podle obrázkové mapy a mapu si pak každý nakreslil svou. Stříhali jsme obrázky se zimní tematikou. Učili se pohybovou písničku Zima, zimička, protřepali tělíčka s písničkou Jeden dědeček. Zkoumali jsme skleničky, které jsme naplnili minulý týden čerstvě napadaným sněhem a druhou sněhem již trochu zledovatělým. Čekali a hádali jsme, co se s ním stane v teple, určovali jsme, ve které je více vody a hlavně jsme zkoumali jak moc čistá ta voda je, když nám sníh připadá tak nádherně bílý a čistý. Také jsme se zaměřovali na zimní sporty a procvičili si grafomotoriku s velkým kluzištěm na nástěnce, které jsme pravidelně obtahovali voskovými pastely.  Vyplnili jsme pracovní list "Co chybí sněhulákovi". Odpovídali na hádanky.  Na vycházkách jsme pozorovali zimní krajinu, zkoumali obrovský kus ledu, který nám "vyrostl" v kýblu na zahradě.  Ve Stromovce jsme plnili úkol osahat si kůru kmenů různých stromů a posoudit, která je hladká a která hrubá. Povídali jsme si také o Masopustu. Přišli jsme do školky v karnevalových kostýmech a společně si užili promenádu masek, soutěže, hry a masopustní hostinu s pravými koblížky a jinými masopustními dobrotami.
 
Iva Fričková

Lední medvídku, kam pluješ?

V tomto integrovaném bloku jsme se seznámili s knihou Hanse de Beera – Lední medvídku, kam pluješ? Povídali jsme si o cizích krajích, dopravních prostředcích, kamarádství a rodině. Postavili jsme medvídku Larsovi domeček - iglú z cukrových kostek, jako mají eskymáci. Ve třídě jsme si postavili velké iglu, do kterého jsme se vešli všichni i s paní učitelkou. Dělali jsme pokusy s ledem, vyzkoušeli jsme plovoucí vlastnosti předmětů a pohráli jsme si s pěnou a barvami. Něco jsme si pověděli o ochraně životního prostředí a ekologii. Na procházce jsme si prohlédli velkoformátové kontejnery na tříděný odpad a řekli jsme si co a jak třídit.  Naučili jsme se básničku a písničku o medvědech. Snažili jsme se trávit co nejvíce času venku na nádherném bílém prašanu, jako lední medvídek Lars. Není pro nás totiž nevhodné počasí, ale jen nevhodné oblečení. 

Bc. Kamila Gucko

 

 

Tři králové

Školkový první týden nového roku začal velmi příjemně. Povídali jsme si o vánočních svátcích, stromečku i dárcích, navzájem jsme si prohlédli donesené hračky, které jsme našli doma pod stromečkem. Téma tří králů nás také velmi oslovilo. Vyrobili jsme si královskou korunu, na kterou jsme nalepili „drahokamy“. Stříhali a lepili jsme kometu, které jsme temperami dokreslovali jedním tahem dlouhý ocas. A moc se to všem povedlo. Zpívali jsme o třech králích, sledovali tříkrálový příběh na interaktivní tabuli a nakonec jsme si na cestu k Ježíškovi zdramatizovali. Skládali jsme vystřihovánky s touto tématikou, počítali a přiřazovali, cvičili i tancovali, prostě, byl to fajn týden.

Iva Fričková

Adventní čas

Krásný adventní čas nás ponořil do příjemného očekávání Vánoc. Posloucháme koledy, některé si zazpíváme, říkáme si vánoční básničky o kaprovi a stromečku a celkově si hrajeme na Vánoce. Tvoříme, kreslíme, hrajeme si s barvičkami. Ozdobili jsme si stromeček, pod který těsně před Vánocemi přinese Ježíšek dárky. Denně čteme jednu adventní andělskou pohádku a andílka doplňujeme do našeho adventního kalendáře na magnetické tabuli. Upekli jsme perníčky a tvoříme průběžně i ze slaného těsta. Také jsme zkoušeli projít podle „mapy“ vánočním bludištěm a moc nám to šlo. Vytvořili jsme si z přinesených větví vánoční spirálu, kterou jsme prošli se svíčkou v ruce a za doprovodu krásných vánočních melodií. Společně se těšíme na Ježíška a kocháme se předvánočním, adventním, kouzelným obdobím a hlavně, protože adventní čas je čas míru, klidu a lásky, jsme na sebe hodní a laskaví a navzájem si pomáháme a máme se moc rádi. Ostatně, jako celý rok.

Iva Fričková

Mikuláš, čert a anděl

V tomto integrovaném bloku jsme dokončili téma Mikuláše. Společně jsme si zdramatizovali příběh o svatém Mikuláši. Postavili jsme si město Myru, ukázali si biskupskou mitru, vyprávěli si o Mikulášovi příběh, podle kterého vznikla legenda a současný zvyk Mikulášské nadílky. Společně jsme si postavili peklo, udělali si pekelné ohniště, vařili jsme v pekelné kuchyni a užili si čertí rej s hostinou, za což děkujeme rodičům, kteří nám do školky přinesli plno dobrot. Do školky za námi přišel také Mikuláš s čertem a přinesli nadílku. Moc děti chválili, jak jsou hodné a šikovné. Společně jsme zarecitovali básničku o Mikuláši.

Kdo to klepe, bílý pán,

Mikuláš dnes přišek k nám.

Anděl a čert přišli s ním,

zjistit jestli nezlobím.

 

Bc. Kamila Gucko